22 Şubat 2011 Salı

Web'de Radyo-TV ve Haber Yayıncılığı Sertifika Programı

Web'de Radyo-TV ve Haber Yayıncılığı Sertifika Programı
Eğitim Tarihi : Duyurulacaktır...
Amaç
Katılım Şartları
Profesyonel sektör çalışanları ve/veya herhangi bir 4 yıllık üniversite veya 2 yıllık yüksek okul programı mezunu olup iletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen kişileri hedef kitle olarak alır.
Sertifika Hakkında
%80 devam koşulunu sağlayan ve program sonunda yapılan sınavda başarılı olanlara Galatasaray Üniversitesi tarafından resmi sertifika almaya hak kazanacaktır.
Eğitim İçeriği
Radyo-TV Haberciliği
  • Radyo-TV Haberciliğinin Tarihsel Gelişimi- Telsizden Web?e .
  • Radyo-TV Haberciliğinin Temel Unsurları
  • Radyo-TV Haberciliğinde Ses ve Görüntü Düzenlenmesi
  • Radyo-TV Haberciliğinde Röportaj Teknikleri
  • Türkiye?de Radyo-TV Haberciliğinin Yasal Olarak Düzenleyen İlkeler- Tematik ve Alternatif Yayıncılık
  • Radyo-TV Haberciliği ve Etik
MEDYANIN GÜNCEL SORUNLARI
  • Medya-Demokrasi İlişkisi bağlamında Kamunun Bilme Hakkı
  • 1980 sonrası Medya(Neo-liberal politikalarla tiraj kaygısı, depolitizasyon süreci, Tekelleşme olgusu, medya mülkiyet yapısındaki değişimler): Medya-Siyaset ve Büyük Sermaye İlişkisi
  • Medyada Yaşanan Etik Sorunlar (Haber-Yorum Farkı, Gizli Kamera Kullanımı, Bedava geziler, Kamu Yararı,  haber çarpıtma, eksik bilgilendirme, özel Yaşamın ve Kişilik Haklarının İhlali vs.)
  • Ana akım Medyada ?Öteki? leştirilenler : Kadın, Çocuk, LGBTT (Lezbiyen, Gey, Biseksüel, Travesti, Transeksüel,)
  • Nefret Söylemi ve Nefret Suçları
  • Medyada Öz-Denetim Uygulamaları:Basın Konseyi, Ombudsmanlık, Medya Tekzip Merkezi, Meslek Ahlak Kuralları.
Web de dil kullanımı , görsel çözümlemeler
  • Dijital Ortamlarda Dil kullanımı
  • İnternet, cep telefonu, web sitesi, sosyal mecralar, vb., ortamlarda farklı dil kullanımlarının incelenmesi ve çözümlemesi
  • Görsel Çözümlemeler
  • Dijital reklamların (klip, banner, pop-up, vb.) görsel çözümlemeleri.
Web haberciliği,  blog yayıncılığı
  • Web  haberciliği / geleneksel medya haber çözümlemeleri.
  • İnternet haberciliğinde haklar ve sorumluluklar ve kurallar
  • Twitter,  Facebook,  YouTube, Friendfeed, mobil internette habercilik.
  • Blog, vlog hazırlama, içerik oluşturma.
  • IPhone, Blackberry, IPad rekabeti ve habercilik.
  • İnternet habercilerinin örgütlenmeleri ve sorunları.
Hareketli Görüntü Teknikleri ve Kurgu
  • Hareketli görüntünün kaydedilmesi / film ve televizyon kameralarının çalışma prensipleri,
  • Işık,  ses ve görüntü kompozisyonu
  • Kurgunun tanımı,
  • Kurgunun film ve video ortamında gerçekleşmesi için kullanılan teknolojiler .
Gösteri,  görsellik ve haber
  • Popüler kültür ve eğlence.
  • Haber ve görsellik
  • Magazinleşme
  • Ekran kültürü
  • Özel ve kamusal alanın dönüşümü
  • Yeni ileşitim kodu: Şiddet
  • Gelişmeleri gösteren örnekler üstünden tartışmalar
Canlı yayın muhabirliği
  • Canlı yayın muhabirliğinin gereksindiği bilgi ve beceriler.
  • Haber kaynakları ile ilişki kurma.
  • Olayları yerinde izleyerek aktarma
  • Haberi yazılı veya sözlü canlı iletme becerisi
  • Haberi  iletmede karşılaşılan sorunlar.
SAYISAL İLETİŞİM ve YAYINCILIK PLATFORMLARI
  • Sayısal iletişim, medya ve yayıncılık kavramları
  • Multimedya teknikleri ve interaktivite olgusu
  • Kullanıcı bilgisayar etkileşiminin tarihçesi  
  • Grafik arayüz kavramı ve tasarım kriterleri
  • IPTV gibi bütünleşik sayısal iletişim platformları örnekleri
  • İnteraktif yayıncılık ortamı tasarımına yönelik çözümlemeler
HABER TOPLAMA VE YAZIM TEKNİKLERİ
  • Haber nedir?
  • Haber Kaynakları
  • Haber toplama
  • Haber yazımı (5N 1K kuralı ve Ters piramit tekniği)
  • Ana başlık, alt ve ara başlık, spot yazımı
  • Farklı yazım türleri
SOSYAL MEDYA VE MEDYA KURULUŞLARINDA PR 2.0 UYGULAMALARI
  • Yazılı, görsel ve işitsel medyada yeni bilgi ve teknolojileri örneklerle değerlendirilme.
  • On-line gazetelerin ve dergilerin, MSNBC, Facebook, Twitter, Friendfeed, Linkedin? vs. gibi sosyal ağların etkileri.
  • Bilgi dağıtımının hızlanması ve endüstriye uyarlanan teknolojilerin medya alanına etkileri.
Eğitim Kadrosu
  • Prof. Dr. Özden Cankaya
  • Prof.Dr.Yasemin İnceoğlu
  • Yrd.Doç.Dr. Nebahat Akgün Çomak
  • Öğr. Gör.Füsun Özbilgen
  • Öğr. Gör. Alp Birol
  • Doç. Dr. NİLGÜN TUTAL CHEVİRON
  • Doç.Dr.Nesrin Tan Akbulut
  • Yard. Doç. Dr. Kerem Rizvanoğlu
  • Dr. Gülsün Güvenli
  • YRD.DOÇ.DR. ELGİZ YILMAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder